Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Dance of the sugar plum fairy


ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά ρυθμικά στοιχεία μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση
  • Να παίξουν με τα μουσικά όργανα της τάξης.
  • Να μάθουν για την τσελέστα.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη. 
  • CD Player
  • Προτζέκτορας
  • μαντήλια
  • μουσικά όργανα τάξης, boomwhackers





Δραστηριότητα 1η:


  • Ρωτήστε τους μαθητές σας πως φαντάζονται τη νεράιδα και τι είδους μουσική θα της ταίριαζε (ανάλαφρη και απαλή).
  • Προβάλλετε το απόσπασμα από τη "Fantasia" του Walt Disney.

Δραστηριότητα 2η:


  • Αφού ακούσουν ξανά το απόσπασμα, ζητείστε τους να εστιάσουν στον ήχο της τσελέστας και να προσπαθήσουν να σας τον περιγράψουν.
  • Έπειτα δείξτε τους το παρακάτω βίντεο και συζητήστε τις εντυπώσεις τους.
  • Μοιράστε τους μαντήλια και ζητείστε τους να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση ακούγοντας το μουσικό απόσπασμα.

Δραστηριότητα 3η:

  • Ρωτήστε τους μαθητές σας τι είδους δυνάμεις θα είχε η συγκεκριμένη νεράιδα.
  • Στη συνέχεια ενθαρρύνετε τους να φανταστούν τη δική τους νεράιδα. Ρωτήστε τους τι ρούχα θα φοράει, πως θα είναι η εμφάνισή της γενικότερα. Ποιο είναι το όνομά της και ποια η δική της δύναμη που χρησιμοποιεί. (Αν τα αγόρια της τάξης δυσανασχετούν και διστάζουν ή δεν θέλουν να συμμετέχουν μπορείτε να τους ζητείσετε αντίστοιχα να σας πουν για τον δικό τους μάγο).
  • Μπορείτε μάλιστα να τους ζητείσετε να σας κάνουν μια παρουσίαση της νεράιδας (ή του μάγου) που έχουν φανταστεί.

Δραστηριότητα 4η:

Δείξτε στους μαθητές σας το παρακάτω βίντεο - αντί γραφικής παρτιτούρας



Δραστηριότητα 5η:
  • Υπενθυμίστε τους τα ρυθμικά στοιχεία (τέταρτο, παύση τετάρτου και όγδοα).
  • Δείξτε τους την παρακάτω εικόνα και χρησιμοποιήστε το σώμα σας για να την αποδώσετε (τέταρτο - τα = παλαμάκι, παύση τετάρτου - σσσσς = ένδειξη σιωπής με τον δείχτη κάθετα στο στόμα και όγδοα - τι τι = χτύπημα χεριών στα γόνατα εναλλάξ).
http://tanyaelementarymusic.blogspot.gr/2012/12/dance-of-sugar-plum-fairy-play-long.html

Εναλλακτικά μπορείτε να προβάλλετε το παρακάτω βίντεο:



  • Έπειτα προβάλετε το παρακάτω βίντεο, μοιράστε τους τα αντίστοιχα μουσικά όργανα και προσπαθήστε να το παίξετε.




Δραστηριότητα 6η:


Με μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές μπορείτε να δοκιμάσετε να το παίξετε με boomwhackers. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την παρτιτούρα και οδηγίες παιξίματος.

https://boomwhack.wordpress.com/2013/04/29/dance-of-the-sugarplum-fairy/


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εύκολη παρτιτούρα αν θέλετε να παίξετε στο πιάνο.

http://makingmusicfun.net/htm/f_printit_free_printable_sheet_music/sugar-plum-fairy-piano.htm


ΠΗΓΕΣ:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ