Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Απλές τεχνικές και ασκήσεις ζεστάματος της φωνής.

    Πριν ξεκινήσουμε να τραγουδάμε είναι απαραίτητο να κάνουμε ένα "ζέσταμα". Οι ασκήσεις αυτές είναι φυσικές, τεχνικές και έπειτα φωνητικές. Η διαδικασία αυτή πρέπει να λάβει τη θέση της ρουτίνας, και όχι να γίνεται σπασμωδικά και αποσπασματικά. Κάθε φορά που πρόκειται να διδάξουμε ένα τραγούδι πρέπει να ακολουθούμε την παρακάτω ρουτίνα ασκήσεων, είτε πρόκειται για το μάθημα Μουσικής στο Νηπιαγωγείο ή το Δημοτικό Σχολείο, είτε πρόκειται για την πρόβα μιας χορωδίας. 


Α. Φυσικές ασκήσεις.

http://www.wikihow.com/Teach-Children-to-Sing


Οι φυσικές ασκήσεις αποτελούν το αρχικό στάδιο του ζεστάματος. Σκοπό έχουν να χαλαρώσουν το σώμα από κάθε ένταση. Επίσης βοηθούν στην υιοθέτηση μιας καλής σωματικής στάσης, καθώς και να το φέρουν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για τραγούδι. 

Άσκηση 1η: Τέντωμα των χεριών προς τα εμπρός και έπειτα προς τα πίσω.

Άσκηση 2η: Τέντωμα των χεριών χωρίς υπερύψωση της φτέρνας.

Άσκηση 3η: Επίκυψη του κορμού και αργή επάνοδος μετρώντας από το 1 έως το 10.

Άσκηση 4η: Πλάγια επίκυψη του κορμού, περιστροφή του αυχένα και μασάζ στα μάγουλα.

Άσκηση 5η: Κυκλική περιστροφή των ώμων, πρώτα προς τα εμπρός και έπειτα προς τα πίσω.


Β. Τεχνικές Ασκήσεις.

http://www.wikihow.com/Teach-Children-to-Sing


Οι τεχνικές ασκήσεις αποτελούν το επόμενο στάδιο του ζεστάματος. Βοηθούν στην ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνικής των οργάνων που ενεργοποιούνται κατά το τραγούδι, όπως το διάφραγμα, οι πνεύμονες, τα δόντια, η γλώσσα, τα χείλη και τα μάγουλα.

Άσκηση 1η: Διαφραγματική Αναπνοή. Εισπνοή αέρα, βαθειά και  χαμηλά. Ο αέρας κατευθύνεται στη βάση των πνευμόνων διευρύνοντας τη γύρω περιοχή, ενώ το στήθος παραμένει στητό και οι ώμοι χαμηλοί και σταθεροί. Καθώς ο αέρας εκπνέεται, δονεί τις φωνητικές χορδές και παράγεται ο τόνος.

Άσκηση 2η: Ενεργοποίηση του διαφράγματος με την εκφορά των συμφώνων "σ - τ - κ - χ". Ειδκότερα, ασκήσεις που βοηθούν στον εντοπισμό του διαφράγματος και στην αντίληψη της λειτουργίας του κατά το τραγούδι, είναι η μίμηση του φυσήματος ενός κουταλιού με ζεστή σούπα, το υποτιθέμενο φούσκωμα ενός μπαλονιού, το ξεφούσκωμα ενός μπαλονιού που έχει μια μικρή τρύπα, η μίμηση του λαχανιάσματος ενός σκύλου και τέλος η εκφορά των συμφώνων "σ-σ-σ-σ-σ", "τ-τ-τ-τ-τ", "κ-κ-κ-κ-κ" και χ-χ-χ-χ-χ".

Άσκηση 3η: Ξαπλώνουμε με ένα βιβλίο πάνω στην κοιλιά μας. Παρατηρούμε την κίνηση του βιβλίου καθώς εισπνέουμε και εκπνέουμε.

Άσκηση 4η: Καθισμένοι σε μια καρέκλα φέρνουμε το πάνω μέρος του σώματός μας προς τα πόδια και βάζουμε τα χέρια στη μέση μας. Εισπνέουμε και κατά την εκπνοή προφέρουμε τα σύμφωνα "κ - π - τ - χ".

Γ. Φωνητικές Ασκήσεις.

http://www.wikihow.com/Teach-Children-to-Sing


Το τρίτο και τελικό στάδιο του ζεστάματος είναι οι φωνητικές ασκήσεις. Το φωνητικό ζέσταμα ενεργοποιεί όλο το μηχανισμό του σώματος που συμμετέχει στη διαδικασία του τραγουδιού. 

Υπάρχουν πάρα πολλές ασκήσεις για το φωνητικό ζέσταμα, χρησιμοποιούνται για το ζέσταμα των κεφαλικών ηχείων, τον έλεγχο του διαφράγματος και την ομοιογένεια των φωνηέντων, το τονικό κούρδισμα, τον έλεγχο της αναπνοής, κ.τ.λ. Στις παρακάτω εικόνες παρατίθενται διάφορες ασκήσεις που μπορείτε να επιλέξετε να κάνετε με τους μαθητές σας.

Δείγμα Ασκήσεων 1ο:

http://www.music-for-music-teachers.com/vocal-warm-up.html

Δείγμα Ασκήσεων 2ο:

http://www.music-for-music-teachers.com/vocalises-for-beginners.html

Δείγμα Ασκήσεων 3ο:

http://christopherfulkerson.com/warmupsheet.html

Το τραγούδι, κλείνοντας, θα έλεγα ότι είναι μια πράξη που ενεργοποιεί ολόκληρο το σώμα και συνιστά έναν εξευγενισμένο, διαρκή και ενεργό λόγο. 

ΠΗΓΕΣ:





Μελιγκοπούλου Μ. Ε., (2011), Εισαγωγή στην Τέχνη της Χορωδιακής Πράξης, εκδ. panas music Παπαγρηγορία Νάκας, Αθήνα.

Σχόλια

  1. ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΩΡΑ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΕΡΑΣΤΗ ΣΑΣ Ή ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΤΡΑΜΜΕΝΗ ΣΑΣ ΣΧΕΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.

    Απλώς στενοχωριέμαι που πονάω και κλαίω τόσο καιρό και πολλές φορές. Ευχαριστώ DR WALE ευχόμουν να σε είχα βρει νωρίτερα, θα με είχες σώσει από πολύ πόνο τα τελευταία πέντε χρόνια ο πρώην εραστής μου με άφησε για μια άλλη γυναίκα σε λίγες μέρες επικοινώνησα μαζί σου DR WALE έφερες πίσω τη διαλυμένη σχέση μου Ξόδεψα μια μικρή περιουσία για να κάνω το ταξίδι των ονείρων μου για να κάνω κάποιες διακοπές, αλλά τι νόημα έχει να κάνω ένα ονειρεμένο ταξίδι χωρίς την αγάπη της ζωής μου. Ο Δρ Ουέιλ μου έδωσε ελπίδα και η ειλικρίνειά του είναι μια ανάσα φρέσκου αέρα, νιώθω τόσο καλά και βαριά ευτυχία στην καρδιά μου για να πάρω πίσω τον πρώην εραστή μου. Αυτός που νόμιζα ότι είχε φύγει για πάντα. Είμαστε παντρεμένοι τώρα καθώς μοιράζομαι τη μαρτυρία μου μαζί σας. Εάν έχετε διαλυμένη σχέση ή διαλυμένο γάμο ή θέλετε να επιστρέψετε τον πρώην εραστή σας, επικοινωνήστε με την DR WALE σήμερα είναι ότι καλύτερο. Η επαφή του είναι WhatsApp/Viber: +2347054019402 ή email: drwalespellhome@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ