Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.
- Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής
Εξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.
- Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – Δραστηριότητες
Δραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και εφαρμογές με ανάλυση των στόχων, της μεθοδολογίας και των αποτελεσμάτων τους.
- Ακουστική ευαισθητοποίηση και ενεργητική μουσική ακρόαση
Εξοικείωση με τις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία διενέργειας δραστηριοτήτων ακουστικής ευαισθητοποίησης και ενεργητικής μουσικής ακρόασης. Μελέτη και τρόποι δημιουργίας οδηγών ακρόασης για διάφορα επίπεδα μουσικών γνώσεων των μαθητών.
- Ενεργητική μουσική ακρόαση – Δραστηριότητες και μεθοδολογία
Διενέργεια δραστηριοτήτων ενεργητικής μουσικής ακρόασης μέσα στην τάξη, βιωματική εμπειρία, συζήτηση και κριτικός σχολιασμός της μεθοδολογίας που επιδείχθηκε από τη διδάσκουσα.
- Παρουσιάσεις δραστηριοτήτων ενεργητικής μουσικής ακρόασης από φοιτητές
Παρουσιάσεις εργασιών ενεργητικής μουσικής ακρόασης από τους φοιτητές του μαθήματος.
Συζήτηση και κριτικός σχολιασμός των παρουσιάσεων.
Συζήτηση και κριτικός σχολιασμός των παρουσιάσεων.
- Δημιουργικότητα στην τάξη της μουσικής
Εξοικείωση με τις βασικές θεωρίες περί μουσικής δημιουργικότητας και τις βασικές μεθοδολογικές αρχές για τη διενέργεια δημιουργικών δραστηριοτήτων στην τάξη. Παρουσίαση και βίωση παραδειγμάτων δραστηριοτήτων αυτοσχεδιασμού με περιγραφή της μεθοδολογίας τους. Η πορεία προς τη σύνθεση.
- Ηχητική εξερεύνηση και καταγραφή – Πολύτεχνες δραστηριότητες
Εξοικείωση με δραστηριότητες ηχητικής εξερεύνησης και ηχητικών συνθέσεων. Ανάλυση της μεθοδολογίας εκπόνησής τους. Εργασία των φοιτητών σε ομάδες μέσα στην τάξη, παρουσίαση των ηχητικών τους συνθέσεων, κριτικός σχολιασμός και αξιοποίηση των συνθέσεων για διδασκαλία μουσικών φαινομένων και εννοιών.
- Το μεθοδολογικό πλαίσιο για τη διενέργεια δημιουργικών δραστηριοτήτων με μαθητές
Εξοικείωση με τις βασικές αρχές και το μεθοδολογικό πλαίσιο για τη διενέργεια δημιουργικών μουσικών δραστηριοτήτων με τους μαθητές. Χρήση των δημιουργιών των παιδιών ως υλικό για σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις.
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1031-to-methodologiko-plaisio-gia-th-dienergeia-dhmioyrgikon-drasthriothton-me-mathhtes
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παραπάνω σύνδεσμοι παραπέμπουν στο μάθημα "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙΙ", στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο που υπάρχουν στα μαθήματα "Μουσική Παιδαγωγική Ι" και "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙ".
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παραπάνω σύνδεσμοι παραπέμπουν στο μάθημα "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙΙ", στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο που υπάρχουν στα μαθήματα "Μουσική Παιδαγωγική Ι" και "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙ".
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου